Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Abarth 500 1.4 T-Jet 135 KM 99 kW | 135 KM | 206 Nm | 140 KM *+5 KM * | 213 Nm *+7 Nm * | 145 KM+10 KM | 256 Nm+50 Nm | 153 KM *+18 KM * | 269 Nm *+63 Nm * |
benzyna | Abarth 500 1.4 T-Jet Esseesse 160 KM 118 kW | 160 KM | 250 Nm | 165 KM *+5 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 182 KM+22 KM | 295 Nm+45 Nm | 192 KM *+32 KM * | 310 Nm *+60 Nm * |