Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 150 KM 110 kW | 150 KM | 305 Nm | 165 KM *+15 KM * | 336 Nm *+31 Nm * | 179 KM+29 KM | 370 Nm+65 Nm | 188 KM *+38 KM * | 397 Nm *+92 Nm * |
diesel | Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 170 KM 125 kW | 170 KM | 330 Nm | 188 KM *+18 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 200 KM+30 KM | 400 Nm+70 Nm | 210 KM *+40 KM * | 429 Nm *+99 Nm * |
benzyna | Alfa Romeo GT 3.2 V6 240 KM 176 kW | 240 KM | 300 Nm | 248 KM *+8 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 257 KM+17 KM | 319 Nm+19 Nm | 270 KM *+30 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |