Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Audi 100 C4 2.5 TDI 115 KM 85 kW | 115 KM | 265 Nm | 127 KM *+12 KM * | 292 Nm *+27 Nm * | 135 KM+20 KM | 300 Nm+35 Nm | 142 KM *+27 KM * | 345 Nm *+80 Nm * |
benzyna | Audi 100 C4 2.3 E 133 KM 98 kW | 133 KM | 186 Nm | 137 KM *+4 KM * | 192 Nm *+6 Nm * | 143 KM+10 KM | 195 Nm+9 Nm | 151 KM *+18 KM * | 224 Nm *+38 Nm * |