Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Audi A5 II 2.0 TDI 190 KM 140 kW | 190 KM | 400 Nm | 210 KM *+20 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 245 KM+55 KM | 450 Nm+50 Nm | 258 KM *+68 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Audi A5 II 3.0 TDI 218 KM 160 kW | 218 KM | 500 Nm | 240 KM *+22 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 251 KM *+33 KM * | 600 Nm *+100 Nm * | 264 KM *+46 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
benzyna | Audi A5 II 1.4 TFSI 150 KM 110 kW | 150 KM | 250 Nm | 155 KM *+5 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 180 KM+30 KM | 300 Nm+50 Nm | 189 KM *+39 KM * | 315 Nm *+65 Nm * |
benzyna | Audi A5 II 2.0 TFSI 190 KM 140 kW | 190 KM | 320 Nm | 196 KM *+6 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 204 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 215 KM *+25 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |
benzyna | Audi A5 II 2.0 TFSI 252 KM 185 kW | 252 KM | 370 Nm | 260 KM *+8 KM * | 382 Nm *+12 Nm * | 270 KM *+18 KM * | 408 Nm *+38 Nm * | 284 KM *+32 KM * | 444 Nm *+74 Nm * |