Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Audi RS6 C5 4.2 V8 BiTurbo 450 KM 331 kW | 450 KM | 560 Nm | 464 KM *+14 KM * | 577 Nm *+17 Nm * | 480 KM+30 KM | 600 Nm+40 Nm | 504 KM *+54 KM * | 672 Nm *+112 Nm * |
benzyna | Audi RS6 C5 4.2 V8 BiTurbo Plus 480 KM 353 kW | 480 KM | 560 Nm | 495 KM *+15 KM * | 577 Nm *+17 Nm * | 495 KM+15 KM | 600 Nm+40 Nm | 528 KM *+48 KM * | 672 Nm *+112 Nm * |