Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Audi S6 C4 2.2 T 230 KM 169 kW | 230 KM | 350 Nm | 237 KM *+7 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 258 KM+28 KM | 380 Nm+30 Nm | 271 KM *+41 KM * | 420 Nm *+70 Nm * |
benzyna | Audi S6 C4 4.2 V8 290 KM 213 kW | 290 KM | 400 Nm | 299 KM *+9 KM * | 412 Nm *+12 Nm * | 296 KM+6 KM | 412 Nm+12 Nm | 319 KM *+29 KM * | 480 Nm *+80 Nm * |