Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Audi TT 8J 2.0 TDI CR 170 KM 125 kW | 170 KM | 350 Nm | 188 KM *+18 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 205 KM+35 KM | 435 Nm+85 Nm | 216 KM *+46 KM * | 457 Nm *+107 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J 1.8 TFSI 160 KM 118 kW | 160 KM | 250 Nm | 165 KM *+5 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 187 KM+27 KM | 290 Nm+40 Nm | 197 KM *+37 KM * | 305 Nm *+55 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J 2.0 TFSI 200 KM 147 kW | 200 KM | 280 Nm | 206 KM *+6 KM * | 289 Nm *+9 Nm * | 230 KM+30 KM | 340 Nm+60 Nm | 242 KM *+42 KM * | 357 Nm *+77 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J 2.0 TFSI 211 KM 155 kW | 211 KM | 350 Nm | 218 KM *+7 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 247 KM+36 KM | 410 Nm+60 Nm | 260 KM *+49 KM * | 431 Nm *+81 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J 2.0TSI TTS 272 KM 200 kW | 272 KM | 350 Nm | 281 KM *+9 KM * | 361 Nm *+11 Nm * | 307 KM+35 KM | 405 Nm+55 Nm | 323 KM *+51 KM * | 426 Nm *+76 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J 3.2 VR6 250 KM 184 kW | 250 KM | 320 Nm | 258 KM *+8 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 258 KM+8 KM | 348 Nm+28 Nm | 275 KM *+25 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |
benzyna | Audi TT 8J TTRS 2.5 TFSI 340 KM 250 kW | 340 KM | 450 Nm | 351 KM *+11 KM * | 464 Nm *+14 Nm * | 380 KM+40 KM | 505 Nm+55 Nm | 399 KM *+59 KM * | 540 Nm *+90 Nm * |