Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Audi TT 8S 2.0 TDI 184 KM 135 kW | 184 KM | 380 Nm | 203 KM *+19 KM * | 419 Nm *+39 Nm * | 212 KM *+28 KM * | 456 Nm *+76 Nm * | 223 KM *+39 KM * | 494 Nm *+114 Nm * |
benzyna | Audi TT 8S 1.8 TFSI 180 KM 132 kW | 180 KM | 250 Nm | 186 KM *+6 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 193 KM *+13 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 203 KM *+23 KM * | 300 Nm *+50 Nm * |
benzyna | Audi TT 8S 2.0 TFSI 230 KM 169 kW | 230 KM | 370 Nm | 237 KM *+7 KM * | 382 Nm *+12 Nm * | 247 KM *+17 KM * | 408 Nm *+38 Nm * | 260 KM *+30 KM * | 444 Nm *+74 Nm * |
benzyna | Audi TT 8S TTS 2.0 TFSI 310 KM 228 kW | 310 KM | 380 Nm | 320 KM *+10 KM * | 392 Nm *+12 Nm * | 332 KM *+22 KM * | 419 Nm *+39 Nm * | 349 KM *+39 KM * | 456 Nm *+76 Nm * |