Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW 3 E36 318tds 90 KM 66 kW | 90 KM | 180 Nm | 100 KM *+10 KM * | 199 Nm *+19 Nm * | 100 KM+10 KM | 210 Nm+30 Nm | 108 KM *+18 KM * | 234 Nm *+54 Nm * |
diesel | BMW 3 E36 325tds 143 KM 105 kW | 143 KM | 260 Nm | 158 KM *+15 KM * | 286 Nm *+26 Nm * | 170 KM+27 KM | 330 Nm+70 Nm | 179 KM *+36 KM * | 347 Nm *+87 Nm * |