Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | BMW M3 E46 3.2 343 KM 252 kW | 343 KM | 365 Nm | 354 KM *+11 KM * | 376 Nm *+11 Nm * | 352 KM+9 KM | 375 Nm+10 Nm | 378 KM *+35 KM * | 438 Nm *+73 Nm * |
benzyna | BMW M3 E46 3.2 CSL 360 KM 265 kW | 360 KM | 370 Nm | 371 KM *+11 KM * | 382 Nm *+12 Nm * | 363 KM+3 KM | 375 Nm+5 Nm | 397 KM *+37 KM * | 444 Nm *+74 Nm * |