Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW X6 F16 M50d 381 KM 280 kW | 381 KM | 740 Nm | 420 KM *+39 KM * | 815 Nm *+75 Nm * | 439 KM *+58 KM * | 888 Nm *+148 Nm * | 461 KM *+80 KM * | 962 Nm *+222 Nm * |
diesel | BMW X6 F16 xDrive30d 258 KM 190 kW | 258 KM | 560 Nm | 284 KM *+26 KM * | 616 Nm *+56 Nm * | 297 KM *+39 KM * | 672 Nm *+112 Nm * | 312 KM *+54 KM * | 728 Nm *+168 Nm * |
diesel | BMW X6 F16 xDrive40d 313 KM 230 kW | 313 KM | 630 Nm | 345 KM *+32 KM * | 693 Nm *+63 Nm * | 356 KM+43 KM | 780 Nm+150 Nm | 376 KM *+63 KM * | 819 Nm *+189 Nm * |
benzyna | BMW X6 F16 xDrive35i 306 KM 225 kW | 306 KM | 400 Nm | 316 KM *+10 KM * | 412 Nm *+12 Nm * | 328 KM *+22 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 345 KM *+39 KM * | 480 Nm *+80 Nm * |
benzyna | BMW X6 F16 xDrive50i 450 KM 330 kW | 450 KM | 650 Nm | 464 KM *+14 KM * | 670 Nm *+20 Nm * | 482 KM *+32 KM * | 716 Nm *+66 Nm * | 507 KM *+57 KM * | 780 Nm *+130 Nm * |