Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | BMW Z4 E89 sDrive 23i 204 KM 150 kW | 204 KM | 270 Nm | 211 KM *+7 KM * | 279 Nm *+9 Nm * | 222 KM+18 KM | 291 Nm+21 Nm | 234 KM *+30 KM * | 324 Nm *+54 Nm * |
benzyna | BMW Z4 E89 sDrive 30i 258 KM 190 kW | 258 KM | 300 Nm | 266 KM *+8 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 273 KM+15 KM | 315 Nm+15 Nm | 287 KM *+29 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | BMW Z4 E89 sDrive 35i 306 KM 225 kW | 306 KM | 407 Nm | 316 KM *+10 KM * | 420 Nm *+13 Nm * | 350 KM+44 KM | 480 Nm+73 Nm | 368 KM *+62 KM * | 504 Nm *+97 Nm * |
benzyna | BMW Z4 E89 sDrive 35is 340 KM 250 kW | 340 KM | 500 Nm | 351 KM *+11 KM * | 515 Nm *+15 Nm * | 375 KM+35 KM | 560 Nm+60 Nm | 394 KM *+54 KM * | 600 Nm *+100 Nm * |