Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Chery Eastar V5 2.0i 125 KM 92 kW | 125 KM | -1 Nm | 129 KM *+4 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 134 KM *+9 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 141 KM *+16 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Chery Eastar V5 2.0i 130 KM 96 kW | 130 KM | -1 Nm | 134 KM *+4 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 140 KM *+10 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 147 KM *+17 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Chery Eastar V5 2.0i 140 KM 103 kW | 140 KM | -1 Nm | 145 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 150 KM *+10 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 158 KM *+18 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |