Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Chrysler Voyager IV 2.5 CRD 143 KM 105 kW | 143 KM | 320 Nm | 158 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 178 KM+35 KM | 410 Nm+90 Nm | 187 KM *+44 KM * | 431 Nm *+111 Nm * |
diesel | Chrysler Voyager IV 2.8 CRD 150 KM 110 kW | 150 KM | 360 Nm | 165 KM *+15 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 184 KM+34 KM | 425 Nm+65 Nm | 194 KM *+44 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |