Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Citroen C6 2.2 HDi 170 KM 125 kW | 170 KM | 400 Nm | 188 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+27 KM | 455 Nm+55 Nm | 207 KM *+37 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Citroen C6 2.7 HDi 204 KM 150 kW | 204 KM | 440 Nm | 225 KM *+21 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 232 KM+28 KM | 495 Nm+55 Nm | 245 KM *+41 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |
diesel | Citroen C6 3.0 HDi 241 KM 177 kW | 241 KM | 450 Nm | 266 KM *+25 KM * | 496 Nm *+46 Nm * | 291 KM+50 KM | 537 Nm+87 Nm | 306 KM *+65 KM * | 585 Nm *+135 Nm * |