Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Citroen DS5 1.6 HDi FAP 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 131 KM+19 KM | 262 Nm+22 Nm | 138 KM *+26 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Citroen DS5 2.0 HDi 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 201 KM+38 KM | 407 Nm+67 Nm | 212 KM *+49 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
benzyna | Citroen DS5 1.6 THP 156 KM 115 kW | 156 KM | 240 Nm | 161 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 184 KM+28 KM | 295 Nm+55 Nm | 194 KM *+38 KM * | 310 Nm *+70 Nm * |