Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dacia Dokker 1.5 dCi 75 KM 55 kW | 75 KM | 180 Nm | 83 KM *+8 KM * | 199 Nm *+19 Nm * | 92 KM+17 KM | 220 Nm+40 Nm | 97 KM *+22 KM * | 234 Nm *+54 Nm * |
diesel | Dacia Dokker 1.5 dCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 107 KM+17 KM | 243 Nm+43 Nm | 113 KM *+23 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Dacia Dokker 1.6 MPI 84 KM 62 kW | 84 KM | 134 Nm | 87 KM *+3 KM * | 139 Nm *+5 Nm * | 90 KM *+6 KM * | 148 Nm *+14 Nm * | 95 KM *+11 KM * | 161 Nm *+27 Nm * |