Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dacia Logan I 1.5 dCi 68 KM 50 kW | 68 KM | 160 Nm | 75 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 82 KM+14 KM | 190 Nm+30 Nm | 87 KM *+19 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Dacia Logan I 1.5 dCi 86 KM 63 kW | 86 KM | 200 Nm | 95 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+16 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+22 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Dacia Logan I 1.4 MPI 75 KM 55 kW | 75 KM | 112 Nm | 78 KM *+3 KM * | 116 Nm *+4 Nm * | 86 KM+11 KM | 121 Nm+9 Nm | 91 KM *+16 KM * | 135 Nm *+23 Nm * |
benzyna | Dacia Logan I 1.6 16V 105 KM 77 kW | 105 KM | 148 Nm | 109 KM *+4 KM * | 153 Nm *+5 Nm * | 112 KM+7 KM | 164 Nm+16 Nm | 118 KM *+13 KM * | 178 Nm *+30 Nm * |
benzyna | Dacia Logan I 1.6 MPI 87 KM 64 kW | 87 KM | 128 Nm | 90 KM *+3 KM * | 132 Nm *+4 Nm * | 99 KM+12 KM | 148 Nm+20 Nm | 104 KM *+17 KM * | 156 Nm *+28 Nm * |