Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dacia Sandero 1.5 dCi 68 KM 50 kW | 68 KM | 160 Nm | 75 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 82 KM+14 KM | 190 Nm+30 Nm | 87 KM *+19 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Dacia Sandero 1.5 dCi 75 KM 55 kW | 75 KM | 180 Nm | 83 KM *+8 KM * | 199 Nm *+19 Nm * | 80 KM+5 KM | 202 Nm+22 Nm | 90 KM *+15 KM * | 234 Nm *+54 Nm * |
diesel | Dacia Sandero 1.5 dCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+12 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+18 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Dacia Sandero 0.9 TCE 90 KM 66 kW | 90 KM | 135 Nm | 93 KM *+3 KM * | 140 Nm *+5 Nm * | 97 KM+7 KM | 155 Nm+20 Nm | 102 KM *+12 KM * | 163 Nm *+28 Nm * |