Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Daewoo Espero 1.5 GLX 90 KM 66 kW | 90 KM | 137 Nm | 93 KM *+3 KM * | 142 Nm *+5 Nm * | 99 KM+9 KM | 150 Nm+13 Nm | 104 KM *+14 KM * | 165 Nm *+28 Nm * |
benzyna | Daewoo Espero 1.8 CD 95 KM 70 kW | 95 KM | 145 Nm | 98 KM *+3 KM * | 150 Nm *+5 Nm * | 105 KM+10 KM | 159 Nm+14 Nm | 111 KM *+16 KM * | 174 Nm *+29 Nm * |
benzyna | Daewoo Espero 2.0 CD 105 KM 77 kW | 105 KM | 165 Nm | 109 KM *+4 KM * | 170 Nm *+5 Nm * | 116 KM+11 KM | 184 Nm+19 Nm | 122 KM *+17 KM * | 198 Nm *+33 Nm * |