Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Daewoo Lanos 1.4 75 KM 55 kW | 75 KM | 113 Nm | 78 KM *+3 KM * | 117 Nm *+4 Nm * | 80 KM+5 KM | 130 Nm+17 Nm | 84 KM *+9 KM * | 137 Nm *+24 Nm * |
benzyna | Daewoo Lanos 1.5 100 KM 74 kW | 100 KM | 131 Nm | 103 KM *+3 KM * | 135 Nm *+4 Nm * | 105 KM+5 KM | 140 Nm+9 Nm | 111 KM *+11 KM * | 158 Nm *+27 Nm * |
benzyna | Daewoo Lanos 1.5 86 KM 63 kW | 86 KM | 130 Nm | 89 KM *+3 KM * | 134 Nm *+4 Nm * | 92 KM+6 KM | 147 Nm+17 Nm | 97 KM *+11 KM * | 156 Nm *+26 Nm * |
benzyna | Daewoo Lanos 1.6 106 KM 78 kW | 106 KM | 134 Nm | 110 KM *+4 KM * | 139 Nm *+5 Nm * | 113 KM+7 KM | 144 Nm+10 Nm | 119 KM *+13 KM * | 161 Nm *+27 Nm * |