Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | DAF CF 75 CF75.250 249 KM 183 kW | 249 KM | 1050 Nm | 274 KM *+25 KM * | 1155 Nm *+105 Nm * | 280 KM+31 KM | 1170 Nm+120 Nm | 299 KM *+50 KM * | 1365 Nm *+315 Nm * |
diesel | DAF CF 75 CF75.360 360 KM 265 kW | 360 KM | 1450 Nm | 397 KM *+37 KM * | 1596 Nm *+146 Nm * | 390 KM+30 KM | 1600 Nm+150 Nm | 432 KM *+72 KM * | 1885 Nm *+435 Nm * |