Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | DAF CF 85 CF85.360 360 KM 265 kW | 360 KM | 1775 Nm | 397 KM *+37 KM * | 1953 Nm *+178 Nm * | 420 KM+60 KM | 1990 Nm+215 Nm | 441 KM *+81 KM * | 2308 Nm *+533 Nm * |
diesel | DAF CF 85 CF85.380 381 KM 280 kW | 381 KM | 1850 Nm | 420 KM *+39 KM * | 2036 Nm *+186 Nm * | 420 KM+39 KM | 2100 Nm+250 Nm | 458 KM *+77 KM * | 2405 Nm *+555 Nm * |
diesel | DAF CF 85 CF85.410 408 KM 300 kW | 408 KM | 2000 Nm | 449 KM *+41 KM * | 2200 Nm *+200 Nm * | 475 KM+67 KM | 2340 Nm+340 Nm | 499 KM *+91 KM * | 2600 Nm *+600 Nm * |