Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dodge Caliber 2.0 CRD 140 KM 103 kW | 140 KM | 335 Nm | 154 KM *+14 KM * | 369 Nm *+34 Nm * | 182 KM+42 KM | 449 Nm+114 Nm | 192 KM *+52 KM * | 472 Nm *+137 Nm * |
benzyna | Dodge Caliber 1.8 150 KM 110 kW | 150 KM | 169 Nm | 155 KM *+5 KM * | 175 Nm *+6 Nm * | 163 KM+13 KM | 183 Nm+14 Nm | 172 KM *+22 KM * | 203 Nm *+34 Nm * |
benzyna | Dodge Caliber 2.0 156 KM 115 kW | 156 KM | 191 Nm | 161 KM *+5 KM * | 197 Nm *+6 Nm * | 171 KM+15 KM | 208 Nm+17 Nm | 180 KM *+24 KM * | 230 Nm *+39 Nm * |