Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dodge Sprinter 2.7 CRD 156 KM 115 kW | 156 KM | 330 Nm | 172 KM *+16 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 190 KM+34 KM | 420 Nm+90 Nm | 200 KM *+44 KM * | 441 Nm *+111 Nm * |
diesel | Dodge Sprinter 3.0 CRD 184 KM 135 kW | 184 KM | 400 Nm | 203 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 218 KM+34 KM | 490 Nm+90 Nm | 229 KM *+45 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |