Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Fiat Coupe 2.0 T 190 KM 140 kW | 190 KM | 300 Nm | 196 KM *+6 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 220 KM+30 KM | 340 Nm+40 Nm | 231 KM *+41 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Fiat Coupe 2.0 T 220 KM 162 kW | 220 KM | 310 Nm | 227 KM *+7 KM * | 320 Nm *+10 Nm * | 238 KM+18 KM | 360 Nm+50 Nm | 250 KM *+30 KM * | 378 Nm *+68 Nm * |