Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Fiat Freemont 2.0 JTD Multijet 140 KM 103 kW | 140 KM | 350 Nm | 154 KM *+14 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 175 KM+35 KM | 433 Nm+83 Nm | 184 KM *+44 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Fiat Freemont 2.0JTDm 170 KM 125 kW | 170 KM | 360 Nm | 188 KM *+18 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 203 KM+33 KM | 437 Nm+77 Nm | 214 KM *+44 KM * | 468 Nm *+108 Nm * |