Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford B-Max 1.6TDCi 115 KM 85 kW | 115 KM | 270 Nm | 127 KM *+12 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 137 KM+22 KM | 320 Nm+50 Nm | 144 KM *+29 KM * | 351 Nm *+81 Nm * |
diesel | Ford B-Max 1.6TDCi 97 KM 70 kW | 97 KM | 205 Nm | 107 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 121 KM+24 KM | 250 Nm+45 Nm | 128 KM *+31 KM * | 267 Nm *+62 Nm * |