Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford F F350 6.0 TD 329 KM 242 kW | 329 KM | 772 Nm | 362 KM *+33 KM * | 850 Nm *+78 Nm * | 360 KM+31 KM | 875 Nm+103 Nm | 395 KM *+66 KM * | 1004 Nm *+232 Nm * |
benzyna | Ford F F150 5.4 V8 305 KM 224 kW | 305 KM | 407 Nm | 315 KM *+10 KM * | 420 Nm *+13 Nm * | 320 KM+15 KM | 437 Nm+30 Nm | 336 KM *+31 KM * | 489 Nm *+82 Nm * |