Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Fusion 1.4 TDCi 68 KM 50 kW | 68 KM | 160 Nm | 75 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 94 KM+26 KM | 220 Nm+60 Nm | 99 KM *+31 KM * | 231 Nm *+71 Nm * |
diesel | Ford Fusion 1.6 TDCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 215 Nm | 100 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 118 KM+28 KM | 260 Nm+45 Nm | 124 KM *+34 KM * | 280 Nm *+65 Nm * |
benzyna | Ford Fusion 1.4 80 KM 59 kW | 80 KM | 127 Nm | 83 KM *+3 KM * | 131 Nm *+4 Nm * | 83 KM+3 KM | 132 Nm+5 Nm | 88 KM *+8 KM * | 153 Nm *+26 Nm * |