Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Galaxy IV 2.0 TDCI 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 173 KM *+23 KM * | 420 Nm *+70 Nm * | 182 KM *+32 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Ford Galaxy IV 2.0 TDCI 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+17 KM | 444 Nm+44 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Ford Galaxy IV 1.5 EcoBoost 160 KM 118 kW | 160 KM | 240 Nm | 165 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 172 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 181 KM *+21 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |