Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford KA II 1.3TDCi 75 KM 55 kW | 75 KM | 190 Nm | 83 KM *+8 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 96 KM+21 KM | 225 Nm+35 Nm | 101 KM *+26 KM * | 247 Nm *+57 Nm * |
benzyna | Ford KA II 1.25i 60 KM 44 kW | 60 KM | 109 Nm | 62 KM *+2 KM * | 113 Nm *+4 Nm * | 64 KM+4 KM | 115 Nm+6 Nm | 68 KM *+8 KM * | 131 Nm *+22 Nm * |
benzyna | Ford KA II 1.4i 96 KM 71 kW | 96 KM | 125 Nm | 99 KM *+3 KM * | 129 Nm *+4 Nm * | 100 KM+4 KM | 133 Nm+8 Nm | 106 KM *+10 KM * | 150 Nm *+25 Nm * |