Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Kuga 2.0 TDCi 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 158 KM+22 KM | 370 Nm+50 Nm | 166 KM *+30 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Ford Kuga 2.0 TDCi 140 KM 103 kW | 140 KM | 320 Nm | 154 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 200 KM+60 KM | 397 Nm+77 Nm | 210 KM *+70 KM * | 417 Nm *+97 Nm * |
diesel | Ford Kuga 2.0 TDCi 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 190 KM+27 KM | 400 Nm+60 Nm | 200 KM *+37 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Ford Kuga 2.0 TDCI 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+17 KM | 444 Nm+44 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 161 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 170 KM *+20 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |
benzyna | Ford Kuga 1.5 EcoBoost 182 KM 134 kW | 182 KM | 240 Nm | 188 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 195 KM *+13 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 205 KM *+23 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |