Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford S-Max 1.8 TDCi 100 KM 74 kW | 100 KM | 240 Nm | 111 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 124 KM+24 KM | 300 Nm+60 Nm | 131 KM *+31 KM * | 315 Nm *+75 Nm * |
diesel | Ford S-Max 1.8 TDCi 125 KM 92 kW | 125 KM | 320 Nm | 138 KM *+13 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 151 KM+26 KM | 384 Nm+64 Nm | 159 KM *+34 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.0 TDCi 115 KM 85 kW | 115 KM | 300 Nm | 127 KM *+12 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 143 KM+28 KM | 360 Nm+60 Nm | 151 KM *+36 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.0 TDCi 130 KM 96 kW | 130 KM | 320 Nm | 143 KM *+13 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 154 KM+24 KM | 380 Nm+60 Nm | 162 KM *+32 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.0 TDCi 140 KM 103 kW | 140 KM | 320 Nm | 154 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 172 KM+32 KM | 375 Nm+55 Nm | 181 KM *+41 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.0 TDCi 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 190 KM+27 KM | 400 Nm+60 Nm | 200 KM *+37 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.0 TDCI 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+17 KM | 444 Nm+44 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.2 TDCi 175 KM 129 kW | 175 KM | 400 Nm | 193 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 205 KM+30 KM | 470 Nm+70 Nm | 216 KM *+41 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Ford S-Max 2.2 TDCi 200 KM 147 kW | 200 KM | 420 Nm | 221 KM *+21 KM * | 463 Nm *+43 Nm * | 233 KM+33 KM | 512 Nm+92 Nm | 245 KM *+45 KM * | 546 Nm *+126 Nm * |
benzyna | Ford S-Max 1.6 SCTi EcoBoost 160 KM 118 kW | 160 KM | 240 Nm | 165 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 200 KM+40 KM | 290 Nm+50 Nm | 210 KM *+50 KM * | 305 Nm *+65 Nm * |
benzyna | Ford S-Max 2.0 145 KM 107 kW | 145 KM | 190 Nm | 150 KM *+5 KM * | 196 Nm *+6 Nm * | 150 KM+5 KM | 200 Nm+10 Nm | 160 KM *+15 KM * | 228 Nm *+38 Nm * |
benzyna | Ford S-Max 2.0 SCTi EcoBoost 203 KM 149 kW | 203 KM | 300 Nm | 210 KM *+7 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 246 KM+43 KM | 363 Nm+63 Nm | 259 KM *+56 KM * | 382 Nm *+82 Nm * |
benzyna | Ford S-Max 2.0 SCTi EcoBoost 240 KM 176 kW | 240 KM | 340 Nm | 248 KM *+8 KM * | 351 Nm *+11 Nm * | 272 KM+32 KM | 397 Nm+57 Nm | 286 KM *+46 KM * | 417 Nm *+77 Nm * |
benzyna | Ford S-Max 2.5 T 220 KM 162 kW | 220 KM | 320 Nm | 227 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 245 KM+25 KM | 385 Nm+65 Nm | 258 KM *+38 KM * | 405 Nm *+85 Nm * |