Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Tourneo Courier 1.5 TDCI 75 KM 55 kW | 75 KM | 190 Nm | 83 KM *+8 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 90 KM+15 KM | 220 Nm+30 Nm | 95 KM *+20 KM * | 247 Nm *+57 Nm * |
diesel | Ford Tourneo Courier 1.5 TDCI 95 KM 70 kW | 95 KM | 215 Nm | 105 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 110 KM *+15 KM * | 258 Nm *+43 Nm * | 116 KM *+21 KM * | 280 Nm *+65 Nm * |
diesel | Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI 75 KM 55 kW | 75 KM | 185 Nm | 83 KM *+8 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 130 KM+55 KM | 304 Nm+119 Nm | 137 KM *+62 KM * | 320 Nm *+135 Nm * |