Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Transit Connect 1.8 TDCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 279 Nm | 122 KM *+12 KM * | 307 Nm *+28 Nm * | 130 KM+20 KM | 335 Nm+56 Nm | 137 KM *+27 KM * | 363 Nm *+84 Nm * |
diesel | Ford Transit Connect 1.8 TDDi 75 KM 55 kW | 75 KM | 140 Nm | 83 KM *+8 KM * | 154 Nm *+14 Nm * | 101 KM+26 KM | 190 Nm+50 Nm | 107 KM *+32 KM * | 200 Nm *+60 Nm * |
diesel | Ford Transit Connect 1.8 TDDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 116 KM+26 KM | 260 Nm+60 Nm | 122 KM *+32 KM * | 273 Nm *+73 Nm * |