Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Honda CR-V III 2.2 i-CTDi 140 KM 103 kW | 140 KM | 340 Nm | 154 KM *+14 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 166 KM+26 KM | 398 Nm+58 Nm | 175 KM *+35 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Honda CR-V III 2.2 i-DTEC 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 174 KM+24 KM | 402 Nm+52 Nm | 183 KM *+33 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |