Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC 120 KM 88 kW | 120 KM | 300 Nm | 132 KM *+12 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 138 KM *+18 KM * | 360 Nm *+60 Nm * | 145 KM *+25 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Honda CR-V IV 2.2 i-DTEC 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 182 KM+32 KM | 429 Nm+79 Nm | 192 KM *+42 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |