Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Hyundai i40 1.7 CRDi 115 KM 85 kW | 115 KM | 255 Nm | 127 KM *+12 KM * | 281 Nm *+26 Nm * | 153 KM+38 KM | 345 Nm+90 Nm | 161 KM *+46 KM * | 363 Nm *+108 Nm * |
diesel | Hyundai i40 1.7 CRDi 136 KM 100 kW | 136 KM | 325 Nm | 150 KM *+14 KM * | 358 Nm *+33 Nm * | 172 KM+36 KM | 375 Nm+50 Nm | 181 KM *+45 KM * | 423 Nm *+98 Nm * |
diesel | Hyundai i40 1.7 CRDi 141 KM 104 kW | 141 KM | 340 Nm | 156 KM *+15 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 163 KM *+22 KM * | 408 Nm *+68 Nm * | 172 KM *+31 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |