Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Hyundai Sonata 2.0 CRDi 140 KM 103 kW | 140 KM | 305 Nm | 154 KM *+14 KM * | 336 Nm *+31 Nm * | 170 KM+30 KM | 365 Nm+60 Nm | 179 KM *+39 KM * | 397 Nm *+92 Nm * |
diesel | Hyundai Sonata 2.0 CRDi 150 KM 110 kW | 150 KM | 305 Nm | 165 KM *+15 KM * | 336 Nm *+31 Nm * | 174 KM+24 KM | 360 Nm+55 Nm | 183 KM *+33 KM * | 397 Nm *+92 Nm * |