Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Iveco Cursor 10 400 KM 294 kW | 400 KM | 1900 Nm | 441 KM *+41 KM * | 2090 Nm *+190 Nm * | 468 KM+68 KM | 2100 Nm+200 Nm | 492 KM *+92 KM * | 2470 Nm *+570 Nm * |
diesel | Iveco Cursor 10 430 KM 316 kW | 430 KM | 1900 Nm | 474 KM *+44 KM * | 2090 Nm *+190 Nm * | 500 KM+70 KM | 2100 Nm+200 Nm | 525 KM *+95 KM * | 2470 Nm *+570 Nm * |
diesel | Iveco Cursor 13 480 KM 353 kW | 480 KM | 2200 Nm | 528 KM *+48 KM * | 2420 Nm *+220 Nm * | 556 KM+76 KM | 2400 Nm+200 Nm | 584 KM *+104 KM * | 2860 Nm *+660 Nm * |
diesel | Iveco Cursor 8 352 KM 259 kW | 352 KM | 1280 Nm | 388 KM *+36 KM * | 1408 Nm *+128 Nm * | 407 KM+55 KM | 1430 Nm+150 Nm | 428 KM *+76 KM * | 1664 Nm *+384 Nm * |