Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Jeep Commander 3.0 CRD 218 KM 160 kW | 218 KM | 510 Nm | 240 KM *+22 KM * | 561 Nm *+51 Nm * | 258 KM+40 KM | 600 Nm+90 Nm | 271 KM *+53 KM * | 663 Nm *+153 Nm * |
benzyna | Jeep Commander 5.7 V8 Hemi 334 KM 246 kW | 334 KM | 520 Nm | 345 KM *+11 KM * | 536 Nm *+16 Nm * | 350 KM+16 KM | 545 Nm+25 Nm | 368 KM *+34 KM * | 624 Nm *+104 Nm * |