Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Lybra 1.9 JTD 105 KM 77 kW | 105 KM | 210 Nm | 116 KM *+11 KM * | 232 Nm *+22 Nm * | 130 KM+25 KM | 263 Nm+53 Nm | 137 KM *+32 KM * | 277 Nm *+67 Nm * |
diesel | Lancia Lybra 1.9 JTD 116 KM 85 kW | 116 KM | 255 Nm | 128 KM *+12 KM * | 281 Nm *+26 Nm * | 160 KM+44 KM | 330 Nm+75 Nm | 168 KM *+52 KM * | 347 Nm *+92 Nm * |
diesel | Lancia Lybra 2.4 JTD 136 KM 100 kW | 136 KM | 310 Nm | 150 KM *+14 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 155 KM+19 KM | 360 Nm+50 Nm | 164 KM *+28 KM * | 403 Nm *+93 Nm * |
diesel | Lancia Lybra 2.4 JTD 150 KM 110 kW | 150 KM | 304 Nm | 165 KM *+15 KM * | 335 Nm *+31 Nm * | 179 KM+29 KM | 380 Nm+76 Nm | 188 KM *+38 KM * | 399 Nm *+95 Nm * |