Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Phedra 2.0 JTD 107 KM 79 kW | 107 KM | 270 Nm | 118 KM *+11 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 136 KM+29 KM | 330 Nm+60 Nm | 143 KM *+36 KM * | 351 Nm *+81 Nm * |
diesel | Lancia Phedra 2.0 MultiJet 120 KM 88 kW | 120 KM | 290 Nm | 132 KM *+12 KM * | 319 Nm *+29 Nm * | 146 KM+26 KM | 350 Nm+60 Nm | 154 KM *+34 KM * | 377 Nm *+87 Nm * |
diesel | Lancia Phedra 2.0 MultiJet 136 KM 100 kW | 136 KM | 350 Nm | 150 KM *+14 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 168 KM+32 KM | 398 Nm+48 Nm | 177 KM *+41 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Lancia Phedra 2.2 JTD 128 KM 94 kW | 128 KM | 313 Nm | 141 KM *+13 KM * | 345 Nm *+32 Nm * | 150 KM+22 KM | 350 Nm+37 Nm | 158 KM *+30 KM * | 407 Nm *+94 Nm * |