Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Thema 3.0 V6 190 KM 140 kW | 190 KM | 440 Nm | 210 KM *+20 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 225 KM+35 KM | 500 Nm+60 Nm | 237 KM *+47 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |
diesel | Lancia Thema 3.0 V6 239 KM 176 kW | 239 KM | 550 Nm | 263 KM *+24 KM * | 605 Nm *+55 Nm * | 279 KM+40 KM | 650 Nm+100 Nm | 293 KM *+54 KM * | 715 Nm *+165 Nm * |
benzyna | Lancia Thema 3.6 V6 286 KM 215 kW | 286 KM | 340 Nm | 295 KM *+9 KM * | 351 Nm *+11 Nm * | 300 KM+14 KM | 357 Nm+17 Nm | 315 KM *+29 KM * | 408 Nm *+68 Nm * |