Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Voyager 2.8 CRD 163 KM 120 kW | 163 KM | 359 Nm | 180 KM *+17 KM * | 395 Nm *+36 Nm * | 195 KM+32 KM | 420 Nm+61 Nm | 205 KM *+42 KM * | 467 Nm *+108 Nm * |
diesel | Lancia Voyager 2.8 CRD 177 KM 130 kW | 177 KM | 360 Nm | 195 KM *+18 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 205 KM+28 KM | 450 Nm+90 Nm | 216 KM *+39 KM * | 473 Nm *+113 Nm * |
benzyna | Lancia Voyager 3.6 V6 283 KM 208 kW | 283 KM | 344 Nm | 292 KM *+9 KM * | 355 Nm *+11 Nm * | 303 KM *+20 KM * | 379 Nm *+35 Nm * | 319 KM *+36 KM * | 413 Nm *+69 Nm * |