Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Land Rover Discovery III 2.7 TDV6 190 KM 140 kW | 190 KM | 440 Nm | 210 KM *+20 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 216 KM+26 KM | 491 Nm+51 Nm | 228 KM *+38 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |
benzyna | Land Rover Discovery III 4.4 V8 299 KM 220 kW | 299 KM | 427 Nm | 308 KM *+9 KM * | 440 Nm *+13 Nm * | 324 KM+25 KM | 450 Nm+23 Nm | 341 KM *+42 KM * | 513 Nm *+86 Nm * |