Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Land Rover Freelander II 2.2 SD4 160 KM 118 kW | 160 KM | 400 Nm | 176 KM *+16 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 182 KM+22 KM | 460 Nm+60 Nm | 192 KM *+32 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Land Rover Freelander II 2.2 TD4 150 KM 110 kW | 150 KM | 400 Nm | 165 KM *+15 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 180 KM+30 KM | 455 Nm+55 Nm | 189 KM *+39 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Land Rover Freelander II 2.0 Si4 240 KM 176 kW | 240 KM | 340 Nm | 248 KM *+8 KM * | 351 Nm *+11 Nm * | 265 KM+25 KM | 395 Nm+55 Nm | 279 KM *+39 KM * | 415 Nm *+75 Nm * |