Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Land Rover Range Rover Vogue 3.6 TDV8 272 KM 200 kW | 272 KM | 640 Nm | 300 KM *+28 KM * | 704 Nm *+64 Nm * | 302 KM+30 KM | 720 Nm+80 Nm | 327 KM *+55 KM * | 832 Nm *+192 Nm * |
diesel | Land Rover Range Rover Vogue 4.4 TDV8 313 KM 230 kW | 313 KM | 700 Nm | 345 KM *+32 KM * | 771 Nm *+71 Nm * | 360 KM *+47 KM * | 840 Nm *+140 Nm * | 378 KM *+65 KM * | 910 Nm *+210 Nm * |
benzyna | Land Rover Range Rover Vogue 4.4i V8 286 KM 210 kW | 286 KM | 440 Nm | 295 KM *+9 KM * | 454 Nm *+14 Nm * | 300 KM+14 KM | 460 Nm+20 Nm | 315 KM *+29 KM * | 528 Nm *+88 Nm * |