Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Maserati GranTurismo 4.2 V8 405 KM 298 kW | 405 KM | 460 Nm | 418 KM *+13 KM * | 474 Nm *+14 Nm * | 417 KM+12 KM | 481 Nm+21 Nm | 446 KM *+41 KM * | 552 Nm *+92 Nm * |
benzyna | Maserati GranTurismo 4.7 V8 440 KM 324 kW | 440 KM | 490 Nm | 454 KM *+14 KM * | 505 Nm *+15 Nm * | 461 KM+21 KM | 512 Nm+22 Nm | 485 KM *+45 KM * | 588 Nm *+98 Nm * |